Lima, 3 november 19:15u - Reisverslag uit Lima, Peru van Lyenne Steen - WaarBenJij.nu Lima, 3 november 19:15u - Reisverslag uit Lima, Peru van Lyenne Steen - WaarBenJij.nu

Lima, 3 november 19:15u

Door: Lyenne

Blijf op de hoogte en volg Lyenne

04 November 2015 | Peru, Lima

Vandaag zijn we weer naar Ventanilla gegaan, naar Las Lomas, wat iets hogerop in de heuvels ligt. Dit is de plek waar de school en de ‘equality house’ zich bevinden. Dit is ook de plek waar ze op zaterdagavonden hun bijeenkomsten hebben.
Daniel wilde mij graag deze plek vast laten zien. Daarbij was vandaag ook ‘art class’. Normaal komen hier wel wat meer jongens op af, maar het was nu vrij rustig. Ze zijn daar nu bezig met een project, geïnspireerd door een Nederlandse artiest die dat doet, waarbij ze afval gebruiken om kunst te maken.

Het is heel bijzonder om deze buurt te zien. Zo vertelde Daniel tijdens onze rit er naar toe, over de drie bendes die zich in die buurt bevinden en welke bende welk ‘territorium’ heeft. In het verleden heeft dit heel veel gedoe opgeleverd, maar in het verloop de jaren hebben jongens uit diverse bendes zich bij het voetbal team aangesloten en werken deze jongens nu dus zelfs samen. Natuurlijk blijft het een spanningsveld met de bendes.

Aangekomen op het terrein waar de school zich bevindt zie ik een speelveldje waar kinderen aan het spelen zijn. Zodra Dan de auto uitstapt komen ze al naar hem toe om hem te begroeten. Hij stelt mij natuurlijk ook weer voor.
Het voelt echt ongelofelijk bijzonder wanneer je binnen 5 minuten out of the blue al een meisje van een jaar of 6 om je middel hebt hangen, terwijl je niet eens de zelfde taal spreekt. Ze zijn ontzettend nieuwsgierig, open, vriendelijk en dankbaar. Ontzettend bijzonder!


We hebben vandaag verder ook even op een rijtje gezet wat we willen doen en zien terwijl ik hier ben. Ik heb m’n ticket vast geboekt zodat ik de 23e tot 28e naar Cuzco kan om Machu Picchu te bezoeken. Verder hebben we plannen gemaakt zoals kamperen in de woestijn, sandboarding en rijden in ‘The Dune buggy’. Zwemmen met zeeleeuwen staat ook op het programma en … Ik denk dat dit de bizarste trip wordt die ik ooit heb gemaakt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lyenne

Momenteel ben ik in Lima, waar ik een maand mij in ga zetten voor Voices 4 Peru, een welzijns stichting die zich bezighoud met kinderen en tieners in de buitenwijk, Ventanilla. Ze hebben een voetbal club opgericht waarmee ze jongens van de straat houden en evt kansen bieden op een goede educatie en een goede toekomst, ze hebben een V4P private school opgericht waar ze kinderen van 3 tot 5 jaar educatie bieden. Verder wordt er nu gewerkt aan een equality house om de buurt te verbeteren. Een maand lang ga ik hier aan de bak door contact te hebben met jongeren en les te geven aan de kids. I'll keep you guys posted!

Actief sinds 03 Nov. 2015
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 6721

Voorgaande reizen:

01 November 2015 - 01 December 2015

Aan de bak bij Voices 4 Peru

Landen bezocht: