Lima 4 november, 23:00u - Reisverslag uit Lima, Peru van Lyenne Steen - WaarBenJij.nu Lima 4 november, 23:00u - Reisverslag uit Lima, Peru van Lyenne Steen - WaarBenJij.nu

Lima 4 november, 23:00u

Door: Lyenne

Blijf op de hoogte en volg Lyenne

04 November 2015 | Peru, Lima

Goed, ik verblijf in Lima dus in het appartement van Daniel, de oprichter van de stichting (voor wie het nog niet wisten :)). Ik heb in dit appartement mijn eigen kamer en badkamer. Heel relaxt!
Maar ik ben niet de enige die in dit appartement verblijft. Momenteel woont er ook een andere jongen. Dit scheelt voor hem heel veel tijd en reiskosten om naar de universiteit te gaan. Het is heel tof om te zien wat voor invloed de stichting heeft en wat voor connecties daaruit ontstaan. Er heerst echt een familie gevoel waarbij ze elkaar ook hulp en steun bieden waar dat kan. Zo zijn twee jongens van de voetbal club ook vaak over de vloer om op Willy, de puppy, passen wanneer Dan van huis is. Tegelijkertijd is dit voor hen ook praktisch wat school betreft. Er heerst echt een ‘mi casa, su casa’ gevoel. Ze voelen zich duidelijk thuis, doen hier lekker hun ding, maar tegelijkertijd zijn ze ook onwijs behulpzaam. Zo pakt er een even een bezem om het huis te vegen, wordt na de lunch gelijk alles opgeruimd en doen ze ‘ongevraagd’ de afwas. Dan zei tegen me dat hij denkt dat dit ook een uiting van dankbaarheid is. Hoe dan ook, ik voel me hier echt thuis en het is ontzettend gezellig met die jongens. Ik spreek hun taal dan wel niet, toch presteren we het om lol te hebben en ontstaan er inside jokes.

Vanmorgen, na Willy’s ochtendwandeling, ben ik met Daniel langs de supermarkt gegaan om maar eens te ervaren hoe dat hier is in Lima. We kwamen toen ook op het idee om volgende week met de jongens naar de bios te gaan (want ons schema is nog niet vol genoeg^^).
Vervolgens was het vanmiddag weer tijd voor soccer practise. Eerst van 4 tot 6 de jongere groep op de ‘dirt court’ en daarna van 7 tot 9 de oudere groep op het andere veld.
Ik merk echt wel dat ik al wat losser word vergeleken met afgelopen maandag en dat die jongens nu ook makkelijker contact zoeken. Stoere jongens die ze zijn, zijn ze stiekem toch ook echt wel een beetje verlegen. Maar nu hebben ze toch sneller de neiging een ‘How are you’ te zeggen en stellen ze vragen aan me /over me (via Dan).

Om ongeveer 22:30u kwamen we weer terug in het apartement en nu is het weer even chill tijd. Dan heeft vanmiddag een HDMI kabel gekocht zodat we vanavond (met de jongens) gezellig een disney film aan kunnen zetten^^.

Morgen is het tijd voor de eerste Engelse lessen. Ik heb met Dan de invulling hiervoor een beetje bedacht, maar vind het toch best spannend. Maar ik geloof / vertrouw wel dat het goedkomt :)!

Voor nu (na de film) slaaplekker!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lyenne

Momenteel ben ik in Lima, waar ik een maand mij in ga zetten voor Voices 4 Peru, een welzijns stichting die zich bezighoud met kinderen en tieners in de buitenwijk, Ventanilla. Ze hebben een voetbal club opgericht waarmee ze jongens van de straat houden en evt kansen bieden op een goede educatie en een goede toekomst, ze hebben een V4P private school opgericht waar ze kinderen van 3 tot 5 jaar educatie bieden. Verder wordt er nu gewerkt aan een equality house om de buurt te verbeteren. Een maand lang ga ik hier aan de bak door contact te hebben met jongeren en les te geven aan de kids. I'll keep you guys posted!

Actief sinds 03 Nov. 2015
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 6715

Voorgaande reizen:

01 November 2015 - 01 December 2015

Aan de bak bij Voices 4 Peru

Landen bezocht: