Lima, 19 november - Reisverslag uit Lima, Peru van Lyenne Steen - WaarBenJij.nu Lima, 19 november - Reisverslag uit Lima, Peru van Lyenne Steen - WaarBenJij.nu

Lima, 19 november

Door: Lyenne

Blijf op de hoogte en volg Lyenne

19 November 2015 | Peru, Lima

Het was me weer een dag van contrasten.

Vanmorgen was het weer tijd voor Engelse les. Gezien een speciaal activiteiten schema dat ze deze week op de school hebben, zijn we vandaag om half 9 de deur uit gegaan. Wegens mijn tripje naar Cusco was dit mogelijk de laatste les (eventueel zal ik nog een les geven op dinsdagochtend 1 december – de dag dat ik naar Nederland vertrek – alleen moeten we even kijken of dat gaat lukken).
Dus naast een leuk lesje over dieren (geluiden en bewegingen nadoen en zo) was het ook een les om diverse dingen te herhalen. Met name de liedjes blijven echt een hit!! Zo leuk om te zien hoe ze hier op reageren. En wederom, voordat ik de ruimte kon verlaten, moest ik door een zee van kinderknuffels heen. Geloof me, daar word je onwijs warm van! Ik wil sowieso na m’n Cusco trip de tijd hebben om afscheid te nemen van die kids, want ik ga ze echt wel missen!!!!

Vervolgens verlaat je dan het arme Las Lomas weer en ga je terug naar het luxere Lima waar je ’s avonds naar de bios gaat (wat al twee weken op de planning stond). Deze bios heeft naast normale zalen, ook luxere zalen, waar je 3 Soles (nog geen €1,-) meer voor betaald. Je zit dan in een stoel waarin je languit kan gaan liggen (type barcalounger van Friends weet je wel?), met naast je een lampje en een remote waarmee je bediening kan roepen. Je drankjes en knabbels bestel je dus vanuit je stoel en ze komen het je brengen. Daar zit je dan. Ik vond het echt te bizar voor woorden!

En, gezien het feit dat de Peruaanse keuken niet geheel vriendelijk is voor de knoop op je broek, leek het mij leuk om na de film eens een keer eten voor de mannen te bereiden in plaats van andersom. Een lekkere tomaat- en nootjesrijke salade (mozarella smaakt hier toch best anders overigens) en een Tuna steak! Voor sommigen was een portie rijst erbij uiteindelijk toch wel gewenst, maar al met al viel het erg in de smaak. Ik ben tevreden!

Nu, bedtijd!
Ciao!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lyenne

Momenteel ben ik in Lima, waar ik een maand mij in ga zetten voor Voices 4 Peru, een welzijns stichting die zich bezighoud met kinderen en tieners in de buitenwijk, Ventanilla. Ze hebben een voetbal club opgericht waarmee ze jongens van de straat houden en evt kansen bieden op een goede educatie en een goede toekomst, ze hebben een V4P private school opgericht waar ze kinderen van 3 tot 5 jaar educatie bieden. Verder wordt er nu gewerkt aan een equality house om de buurt te verbeteren. Een maand lang ga ik hier aan de bak door contact te hebben met jongeren en les te geven aan de kids. I'll keep you guys posted!

Actief sinds 03 Nov. 2015
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 6710

Voorgaande reizen:

01 November 2015 - 01 December 2015

Aan de bak bij Voices 4 Peru

Landen bezocht: