Lima, 10 november, 23:30u - Reisverslag uit Lima, Peru van Lyenne Steen - WaarBenJij.nu Lima, 10 november, 23:30u - Reisverslag uit Lima, Peru van Lyenne Steen - WaarBenJij.nu

Lima, 10 november, 23:30u

Door: Lyenne

Blijf op de hoogte en volg Lyenne

10 November 2015 | Peru, Lima

Vandaag is het de verjaardag van de jongen die bij Daniel in huis woont! Happy times. Gister stelde Daniel mij hiervan op de hoogte. Hij had het er met hem over gehad of hij naar familie of vrienden wilde om het te vieren, maar hij vond het net zo prima om in het appartement te zijn. Dan voegde hier bij mij aan toe dat hij eigenlijk ook niet zo’n brede vriendenkring heeft.
Al met al was het eerste wat ik dacht: oké, versieringen. Het leek mij in ieder geval heel leuk om hem te verassen. Maar versieringen ophangen in huis op een verjaardag is hier niet per se een gewoonte volgens mij. Althans, Dan vertelde mij dat hij dat hier nog nooit had gedaan en vond het eigenlijk wel een enorm leuk idee. Zo zijn we gister op een markt in Ventanilla maar eens rond gaan kijken en hebben een aantal ballonnen en wat vlaggetjes op de kop getikt.

Vanmorgen, voordat we op weg gingen naar Ventanilla voor de Engelse lessen, hebben we dus samen met de andere twee jongens (die hier vaak zijn om op Willy, de hond, te passen) de woonkamer een beetje versierd. De Birthday boy was al van huis tegen die tijd.
Ook de andere twee jongens vonden het een heel leuk idee. Het was echt superleuk om ze allemaal zo vrolijk en enthousiast te zien!!

Vervolgens, rond een uur of 11, zijn we de auto ingestapt richting Las Lomas, Ventanilla, richting de V4P private school.

Ook daar kwam een erg enthousiast sfeertje ons tegemoet. Ik had ook voor deze keer een liedje voorbereid en iets om in te kleuren meegenomen. Het is nog best lastig om de aandacht van die 5-jarige kids erbij te houden maar zodra we een liedje gaan zingen staan ze allemaal op en doen onwijs enthousiast mee! Dat is dus een methode die ik er in ga houden, aangezien ze het liedje van de vorige keer ook nog hadden onthouden!
Na de les was het weer tijd om richting Lima te gaan, maar voordat we vertrokken kreeg ik eerst nog wel een grouphug van zo ongeveer de halve klas. (zooo leuk!!!)

Normaal is er op dinsdag ook artclass, alleen was vandaag een lichtelijk speciale dag. Om 18:00u (Peru tijd dan) werd er in mid-west VS een item op het nieuws uitgezonden over Voices4Peru. Dan wilde dus graag in het appartement zijn om het te kunnen streamen maar ook om vooraf op social media z’n zaken te kunnen doen. Deze uitzendig is een grote stap voor Voices4Peru. De krant hadden ze al wel eens gehaald, maar een nieuwsitem, met zo’n groot aantal kijkers is een totaal ander verhaal.
Het is een goed item geworden. Het is vooral ook bizar beelden te zien van Dan in de auto, rijdend door de ghetto’s van Lima, wetende dat ik ondertussen op de voorstoel zat met een aantal aardig nerveuze mensen om me heen. Ontzettend bijzonder om dit verhaal zo mee te maken en ik ben erg benieuwd (en hoopvol) wat betreft wat deze uitzending de organisatie gaat brengen.

De dag werd nog mooier. Na de uitzending was het namelijk tijd voor part 2 van onze verassing aan de birthday boy. We hadden bedacht hem mee te nemen naar de bioscoop samen met de andere twee jongens. Zij waren al om een uur of 4 vertrokken onder het mom van dat ze terug zouden gaan naar huis (Ventanilla). Dan en ik verlieten om 7 uur het appartement, om vervolgens vanuit de taxi de jarige job te bellen of hij ook naar het centrum kon komen. Hier hebben we hem opgewacht. Hij was erg verrast. Enorm leuk om dat zo te zien!

Goede film ook. Maar ik moet wel zeggen dat je het kijken van een film over drugs kartels en ghetto's in Mexico, toch wel heel anders ervaart, wanneer je weet dat maar een x-aantal 'blocks' verderop dergelijke zaken daadwerkelijk orde van de dag zijn.

Maar goed, al met al was het weer een topdag.
Nu, bedtijd!
x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lyenne

Momenteel ben ik in Lima, waar ik een maand mij in ga zetten voor Voices 4 Peru, een welzijns stichting die zich bezighoud met kinderen en tieners in de buitenwijk, Ventanilla. Ze hebben een voetbal club opgericht waarmee ze jongens van de straat houden en evt kansen bieden op een goede educatie en een goede toekomst, ze hebben een V4P private school opgericht waar ze kinderen van 3 tot 5 jaar educatie bieden. Verder wordt er nu gewerkt aan een equality house om de buurt te verbeteren. Een maand lang ga ik hier aan de bak door contact te hebben met jongeren en les te geven aan de kids. I'll keep you guys posted!

Actief sinds 03 Nov. 2015
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 6713

Voorgaande reizen:

01 November 2015 - 01 December 2015

Aan de bak bij Voices 4 Peru

Landen bezocht: